انواع ویزای شینگن

ویزای اتحادیه شینگن (USV) ، ویزای توریستی برای گردشگرانی است که قصد دارند به کشورهای اروپایی حوزه شینگن سفر کنند. با وجود این ویزا گردشگران می توانند حداکثر ۹۰ روز در هر شش ماه به کشورهای ناحیه شینگن مجوز ورود پیدا کنند. زمان شروع  نیز از زمان ورود به یکی از این کشورها حساب می شود. ویزای اتحادیه شینگن (USV) به انواع مختلفی دارد:

ویزای نوع A
این نوع ویزا  اجازه ترانزیت فرودگاهی را خواهد داد. و شما با در دست داشتن آن اجازه پیدا می کنید تا مثلا از یکی از فرودگاه های کشورهای حوزه شینگن برای تعویض پرواز خود استفاده کرده و بلافاصله به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کنید. اعتبار این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه ‌های کشورهای محدوده شینگن است. باید گفت این نوع ویزا به هیچ عنوان به مسافر اجازه ترک کردن فرودگاه کشور عضو پیمان شینگن را نمی دهد بلکه تنها به جهت تعویض پرواز برای مقصدی دیگر از آن استفاده میشود.

ویزای نوع B
ویزای شینگن نوع B نیز نوعی ویزای عبور و ترانزیت فرودگاهی است، با این تفاوت که در این ویزا به مسافر یک مهلت ۵ روزه داده می شود تا از خاک کشوری در منطقه شینگن عبور کند و به کشوری در خارج از محدوده شینگن سفر کند.

ویزای نوع C
ویزای شینگن نوع C ویزایی با روادید کوتاه‌ مدت است و به شما امکان اقامت در کشورهای ناحیه شینگن را مطابق با مهلت داده شده می دهد. یعنی شما با داشتن ویزای نوع  C برای مدت زمانی مشخص امکان اقامت و سفر به کشورهای عضو پیمان شینگن را خواهید داشت.افراد دارای ویزای نوع C با توجه به شرایط و همچنین هدف سفر خود، توانایی دریافت ویزاهای یک بار ورود، دو بار ورود و یا چند بار ورود را خواهند داشت.

ویزای نوع D یا همان ویزای ملی
ویزای نوع D که به ویزای ملی نیز مشهور است برای افرادی است که با یک هدف معین و در یک بازه زمانی مشخص و محدود قصد اقامت در یکی ازکشورهای حوزه شینگن را خواهند داشت . بعد از اتمام مدت زمان تعیین شده به کشور مبدا برمیگردند. یک ویژگی دیگر این است که افراد با ویزای نوع D قصد سفر و یا اقامت در دیگر کشورهای ناحیه شینگن را ندارند. ویزای نوع D نیز  به دو دسته مجزا به نام های ویزای یک بار ورود (سینگل ) و ویزای چند بار ورود(مولتی )تقسیم بندی می شود.

ویزای اعتبار محدود منطقه ای محدوده (LTV)
ویزای اعتبار محدود ویزایی است که اکثرا در شرایط خاصی صادر می شود. در واقع شما با داشتن این نوع ویزا می توانید  به مکان ها و یا مناطق تعیین شده و محدودی سفر کنید که از قبل در زمان اخذ ویزا به شما اعلام شده است. این نوع ویزا در مناطقی به غیر از مناطق مشخص شده اعتباری ندارد و  دارندگان آن اجازه سفر و ورود به هیچ کدام از مناطق دیگر را نخواهند داشت.

جهت مشاوره با قشقایی پرواز در تماس باشید