این نوع ویزا با نام Skilled Worker شناخته می‌شود و به دارنده آن این امکان را می‌دهد تا تحت نظارت یک کارفرمای مورد تائید دولت انگلیس به این کشور مهاجرت کرده و به کار تخصصی، اقامت و زندگی بپردازد.

بنابر آمار داده شده، متقاضیان واجد شرایط این نوع از ویزای انگلیس واجد شرایط زیر هستند:

کار و فعالیت حرفه‌ای و تخصصی برای یک کارفرمای انگلیسی مورد تائید سازمانHome Office

داشتن یک گواهی certificate of sponsorship از یک کارفرمای معتبر که حاوی جزئیاتی نظیر موقعیت شغلی پیشنهادی شما در کشور انگلیس بشود

موقعیت شغلی متقاضی در فهرست مشاغل مورد نیاز و واجد شرایط انگلستان باشد

بنابر موقعیت شغلی متقاضی، با کمترین حقوق دریافتی سالانه این کشور برخوردار گردد

برخورداری از یک جاب افر معتبر

داشتن مهارت متوسط زبان بر اساس آخرین اطلاعات وزارت کار انگلیس

در حال حاضر دریافت ویزای کار انگلستان بر اساس سیستم امتیازبندی (point based visas) ارزیابی می‌شود و افراد متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشند :

پیشنهاد شغلی یا (Job Offer):بالاترین امتیاز را در سیستم (point based visas) خواهد داشت و به تنهایی 30 امتیاز متقاضی را در بر میگیرد.

مدرک زبان انگلیسی (IELTS):دانش بالای زبانی انگلیسی یکی دیگر از وارد مهم در سیستم (point based visas) است. افراد بانمره IELTS بالا تا 10 امتیاز کسب خواهند کرد.

درآمد:میزان حقوق دریافتی در قبال کار انجام شده در انگلیس نباید از 25.600 پوند در سال کمتر باشد؛ هر چه میزان درآمد بیشتر باشد، امتیاز بیشتری به متقاضی داده میشود

تمکن مالی:فرد متقاضی ویزای کار در انگلیس باید تمکن مالی برای تامین هزینه‌های خود دریک دوره 90 روزه را در قالب موجودی حساب بانکی ارائه دهد. و این موجودی نباید از 1270 پوند کمتر باشد تا به اداره کار انگلیس ثابت شود او توانایی تامین مخارج اصلی خود از قبیل خوراک، پوشاک و مسکن را دارد

این نوع از ویزا انگلیس دارای حداکثر اعتبار 5 ساله بوده و در صورتی که دارای شرایط کار (کارفرما و جاب آفر معتبر باشید) قابل تمدید است.